Ko krene automobilom na put u neku od država EU osim za troškove goriva treba da računa na izdatke za putarine. Retke su zemlja kao što su Crna Gora i Nemačka gde se one ne naplaćuju. Kako biste izbegli dodatna plaćanja, treba voditi računa o propisima jer se vožnja u pripitom stanju drastično kažnjava u Italiji iznosi i do 6.500 evra. U Grčkoj putarina iznosi sedam evra dok se u Mađarskoj naplaćuje preko vinjeta i za najjeftiniju četvorodnevnu treba izdvojiti 4,3 evra, a za mesečnu 15,5 evra. Naknada za korišćenje puteva u Sloveniji plaća se 15 evra za sedam dana ili 30 evra za mesec dana, dok je u Austriji 7,9 evra za 10 dana. Za najjeftiniju deonicu u Italiji, od Trsta do Verone, treba izdvojiti 22 evra, a 37 evra od Trsta do Rima. U Nemačkoj se putarina ne plaća, kao ni u Crnoj Gori. Naravno, za sva putovanja treba računati i na putarine u Srbiji, tako je od Beograda do Šida putarina 340 dinara, a do Niša 730 dinara. Od Niša do Leskovca treba izdvojiti 190 dinara.
Ko krene automobilom na put u neku od država EU osim za troškove goriva treba da računa na izdatke za putarine. Retke su zemlja kao što su Crna Gora i Nemačka gde se one ne naplaćuju.
Kako biste izbegli dodatna plaćanja, treba voditi računa o propisima jer se vožnja u pripitom stanju drastično kažnjava u Italiji iznosi i do 6.500 evra.
U Grčkoj putarina iznosi sedam evra dok se u Mađarskoj naplaćuje preko vinjeta i za najjeftiniju četvorodnevnu treba izdvojiti 4,3 evra, a za mesečnu 15,5 evra. Naknada za korišćenje puteva u Sloveniji plaća se 15 evra za sedam dana ili 30 evra za mesec dana, dok je u Austriji 7,9 evra za 10 dana. Za najjeftiniju deonicu u Italiji, od Trsta do Verone, treba izdvojiti 22 evra, a 37 evra od Trsta do Rima. U Nemačkoj se putarina ne plaća, kao ni u Crnoj Gori. Naravno, za sva putovanja treba računati i na putarine u Srbiji, tako je od Beograda do Šida putarina 340 dinara, a do Niša 730 dinara. Od Niša do Leskovca treba izdvojiti 190 dinara.
Od 50 do 100 evra kažnjava se bacanje bilo kakvih otpadaka kroz prozor tokom vožnje u Bosni, Crnoj Gori i Hrvatskoj. Bez dozvole ostaju oni koji na putu do mora pretiču u tunelu, krivinama, na nepreglednim deonicama. Farovi treba da budu uvek upaljeni u Crnoj Gori, Bosni, Hrvatskoj, Makedoniji i Mađarskoj, a kazne za neuključena svetla su od 30 do 60 evra.
Međunarodna vozačka dozvola izdaje se u Auto-moto savezu Srbije (AMSS), a rok važenja je tri godine. Uz nju morate imati i važeću nacionalnu vozačku dozvolu. Dokaz da imate uredno osiguranje kod domaćeg osiguravajućeg društva predstavlja zeleni karton. Izdaje ga osiguravajuće društvo i važi do isteka polise obaveznog osiguranja. Zelena karta ne važi u nekim zemljama (Rusija, Azerbejdžan, Kazahstan, Gruzija).
Ako je vaše vozilo na TNG pogon (gas), proverite uređaj jer su na putevima u Evropskoj uniji kontrole rigorozne. Koga zaustavi saobraćajna policija u bilo kojoj od zemalja EU, izlazak iz vozila nije dozvoljen. Savet je da se policajcu pruže papiri i da se strpljivo čeka provera koja može da potraje i dvadesetak minuta. Svaki pokušaj intervencije, ubeđivanja ili čašćavanja treba zaboraviti.